Nybegynner

De som aldri har vært med på orientering eller de som akkurat har begynt, kalles Nybegynner. Som nybegynner er målet at man skal kunne finne frem i skogen etter såkalte ledelinjer, dvs stier, bekker, jordekanter osv.. I orienteringsløp er kan man være nybegynner i alle aldre. Barn er det vanligvis frem til de er 12 år, og i Fet O-lag har vi eget opplegg for nybegynnere.

Nyttig info:

- Hva er Orientering (Fra Norges Orienteringsforbund)

- Ny på O-løp

Det vil være fellestreninger der man gjennomfører ulike øvelser for å lære å lese kart og kompass. Et mål er at barna skal kunne gjennomføre en enkel nybegynnerløype på egenhånd. Et annet mål som er viktig er å få til litt lek og moro.

Ansvarlig for opplegg og gjennomføring er Torgeir Skjønhaug, tlf 97036275, torgeir.skjonhaug@gmail.com . ikke nøl med å ta kontakt.

20140903_191436.jpg

Som nybegynner kan man også delta på ordentlige orienteringsløp. Det er alltid løyper som er tilpasset nybegynnere, både for barn og voksne. Litt info om hvordan o-løp er finner du her: http://www.orientering.no/om-idretten/hvordan-foregar-et-o-lop/

Nyheter

Onsdag 5. april starter Fet O-lag med opplæring i orientering ved Garderåsen skole kl 18-19. Onsdag 19. april er det opplæring på Hvalstjern kl 18-19. Kart, kompass og trygghet i skogen er viktig kunnskap for alle. Opplegg for voksne og barn. Prøv da!

11.03.2016
- Torgeir

Lørdag 10. oktober ble det tradisjonsrike handicapløpet avholdt. Øyvind H arrangerte i år og hadde gjemt 40 poster i skogen på Barkenes. 30 stykker var samlet for å se hvem som fant flest av postene. Dagfinn vant klart med 32 poster.

11.10.2015
- KyrreG

25 glade barn hadde det gøy på årets O-troll leir som vi arrangerte. Vått var det på lørdag på Hvaltjern, mens solen skinte opp under søndagens økt i Garderåsen. Trøtte barn etter sen kveld med pizza og natt-o.

07.09.2015
- Torgeirfetol

Velkommen til karusell. 3 onsdager og 3 utfordringer! Det vil være løyper for både barn og voksne, kort og lange og ikke minst lette og vanskelige. Ta utforingen og prøv!

01.05.2015
- Torgeirfetol

I helgen var stor sesongåpning med NorwegianSpring og ikke minst klubbsamling for Fet O-lag i MOSS. Med snaue 20 Fet-løpere på samlingen ble det god stemning. På søndagens Solrenning vant Andrea og Mathilde i D11-12N og det var stas!

19.04.2015
- Kyrre