Hovedløp og O-landsleir

5 unge o-løpere i Fet O-lag har den siste uken vært på Hovedløp og påfølgende O-landsleir for 14-16 åringer i Sandnes med tilsammen 300 deltakere fra hele landet.

2022-08-10
Hovedløp Langdistanse og Sprint er årets 2 viktigste løp. Våre 5 gutter kom seg greit igjennom det relativt krevende terrenget på langdistansen og det komplekse gatebilde på sprint orienteringen. Det ble 2 premieplasser. På Langdistansen fikk Sigmund Ølstad en fin 13. plass i 15-årsklassen og Gaute Skjønhaug ble nr 14 i samme klasse på sprinten. Sivert Høilund Dragseth, Jørgen Ler og Mons Sætre-Lorentzen løp fine løp, ne falt utenfor premieplass denne gang.
O-landsleieren er en samling der det sosiale er i høysete, men det er også trening med såkalte "unge trenere". En aktivitetetsdag der man er på lag med ukjente og gjør mange rare ting, disco, konsert er blant aktivitetene. Det hele avsluttes med en kretsstafett der man premieres etter beste kostyme og ikke plassering.