Verdens O-dag - skoleorientering

Drøyt 500 elever fikk prøve en orienteringsløype da Fet O-lag besøkte alle barneskolene i kommunene på verdens o-dag. De aller fleste smilte om kapp med sola som gjorde dagen til en flott O-dag. Om det ble verdens rekord er ikke kjent enda!

2017-05-26

Verdens O-dag er en dag der det arrangerer o-arrangement over hele verden og forrige rekord var ca 150.000 løpere på denne dagen. Ikke alt er rapportert inn enda, men den rekorden er man nærme allerede.

Det viktigste med Fet O-lag sitt bidrag her er ikke selve rekorden, men at barn og unge får prøvd seg på orientering, og med 4 fine kart på de ulike barneskolene ligger alt til rette.

Det var også veldig hyggelig at NOF har sett at vi står på å kom på besøk på både Dalen og Hovinhøgda.
Les også hva NOF skriver på sine sider:

Det at vi klarer å få til dette på en slik dag er veldig bra. En stor takk til de som hjalp til å få dette i havn. Så takk, Dag Thomassen, Jon Rasmussen, Arve Pettersen, Cecilie Bergan, Oddvar Hagen, Torgeir Skjønhaug og Øyvind Helmersen.