KM-helg og ranking

I helgen var det kretsmesterskap for langdistanse (lørdag) og mellomdistanse (søndag). Skuffende dårlig deltakelse fra oss, kanskje det krevende terrenget skremte bort noen. Søndag var det rankingløp, Andrea og Ragnhild kjemper om seieren i rankingen.

.

2016-09-04
KyrreG

Lørdag var det kretsmesterskap i langdistanse i Vestmarka med lange og krevende løyper. Det er et dårlig tegn når det lysgrønne på kartet er det meste løpbare. Det gikk i så bra for oss, men Laila var dagens lyspunkt med seier i D15B. Resultatenes ubarmhjertige tale finner du her.

Søndag var kretsmesterskap i mellomdistanse fra bunn av Tryvannsbakken og løpet gikk i terrenget vest for Tryvannstua, naturlig nok et terreng det skjeldent arrangeres ø-løp i, dagens var preget av mye opp og ned og tett gammel granskog. I så mange lyspunkt i dag heller, men Andrea vant i D13-16N og Laila kom på andreplass i D21B... Resultatene finner du her.

Ragnhild.jpg

Ragnhild i mål

Andrea.jpg

Andrea måtte opp på seierspallen

yvind.jpg

Øyvind i fint driv på oppløpet.

I rankingen skjedde det ikke så store endringer på søndag. Med seier økte Andrea ledelsen litt i rankingen og det er nå bare Ragnhild som kan ta igjen Andrea i kampen om seieren. Ragnhild trenger imidlertid et veldig bra sisteløp i rankingen for at det skal skje. Sander og Kyrre kan ta igjen Ragnhild, men de er sjanseløse på å ta igjen Andrea. Hvis alle stiller til start i siste løp er det ingen som kan slå seg inn blant det 6 beste i sluttstillingen.

Etter er jurymøte er det bestemt at Sander fortsatt er med i rankingen, selv om han nå løper for Nydalen.

Neste og siste rankingløp er handicapløpet 16. oktober. Det vil si over en måned til å finne formen og finne noen gode grunner til at akkurat du skal få mye mer tid til rådighet enn de andre.