Litt øvede

For de som har vært med på orientering et par år og er over 11 år kalles Litt øvede, såkalt C-nivå i orientering. Som Litt øvet er målet at man skal kunne løpe en løype der posten ligger litt utenfor stier og andre ledelinjer. I orienteringsløp er man C-løper når man syns bare stiløping er for lett, men enda ikke klarer å løpe en løype uten å bruke ledelinjer. Vanligvis er dette fra man er 11-15 år.

Fet Orienteringslag har egen treningsgruppe for Litt øvede med treninger på onsdager kl 18.00-19.00 på Hvaltjern.

Det vil være fellestreninger der man gjennomfører ulike øvelser for å lære å mestre å komme seg vekk fra lederlinjer. Målet er at barna skal kunne gjennomføre en C-løype på egenhånd. Et annet mål som er viktig er å få til litt mye sosialt.

Ansvarlig for opplegg og gjennomføring er Øyvind Helmersen, tlf 90683696, oyvind.helmersen@no.abb.com. ikke nøl med å ta kontakt.

Nyheter

Treningene fortsetter på onsdager! Lek for de minste, løpetur for de store og voksne med påfølge styrke og ballspill.

26.10.2016
- Torgeir

Søndag 16. oktober ble Handicapløpet arrangert på Garderåsen. Det var veldig bra oppmøte og 39 prøvde lykken med å finne flest mulig rare poster. Det ble veldig jevnt, så arrangørene hadde gjort en god jobb. Laila holdt hodet kaldest og knep seieren.

09.10.2016
- Torgeir

Fredag 30. september var det Klubbmesterskap NATT på Barkenes. Totalt 16 løpere var tøffe nok til å spenne på seg hodelykta og begi seg ut i skauen på Barkenesåsen. Det var god innsats og kniving om hvem som skulle få lov til å kalle seg klubbmester Natt.

03.10.2016
- Torgeirfetol

I tillegg til en kort løype var det duket for høyst uoffisiellt klubbmesterskap i labyrint-orientering. Hvem var raskest? Amalie var raskeste feilfrie denne gangen og vant.

21.09.2016
- Torgeirfetol

Under Norsk O-festival ble det avholdt en klubbsamling på Skaukameratenes flotte klubbhytte ved Rakkestad. Drøyt 20 løpere var med og det ble en veldig hyggelig og fin samling. Mye prat, lek, o-løp med tilhørende diskusjoner og ikke minst grilling.

10.07.2016
- Torgeirfetol

Kaja, Anniken, Kristina og Ragnhild var i helga på Camp Stokke, og de hadde det veldig gøy. 2 treninger og 2 løp samt foredrag med Carl Godager Kaas var noen av høydepunktene. Gjengen anbefaler slike samlinger for 13-16 åringer, det er bare moro

15.06.2016