Beste klubb på romerike i 15-stafetten

15 Fet-løpere kjempet seg igjennom sine løyper i regnværet i skogen ved Skullerudstua til en meget bra 17. plass av de 32 lagene som stilte til start. Og viktigst var å slå Østmarka. Med Raumar bak oss også så er Fet O-lag best på Romerike!

Se bilder og litt tekst om man trykker "les mer"

2022-05-21

i 15-stafetten løpes de 4 første etappene med 3 løpere i parallell for så å ha 3 vanlige etapper tilslutt Den som kommer inn ført veklser med antatt svakeste på neste etappe, osv.. På den 4. etappen så veksler den som kommer sist inn med 13. etappe.

På laget må man ha minst 5 kvinner, unge løpere og "gamle" løpere. Etappene har ulike lengdre og vanskegrad, samt restiksjoner hvilke aldre og kjønn som kan løpe den. Dette er stafetten der man må bruke hele klubbens vidde og skaper samhold.

Første etappe løp Gaute, Øyvind og Sigmund meget bra inn til en 10. plass. Da var vi virkelig medi stafetten! På den andre etappen som er lengst og vanskligst kan man stille med de aller beste man har, og i Fet har vi gode løpere, men kommer litt til kort mot de beste seniorene. Allikvel løper Asgeir, Ragnhild og Tom meget bra og klubben er fortsatt på 13. plass. Den 3. etappen løper Anne-Stine, Silje og Julie sikkert og bra og jolder oss inn blandt de 14. beste. På den 4. etappen løp Kyrre, Heidi og Mons og her kom dagens eneste ordentlig bom. Men det betyr ingenting og Randi H. løper ut som 17. kvinne og kommer i mål som 17. kvinne. Sivert fortsetter og beholder 17. plassen. Dagfinn løper sikkert og meget bra på den siste og klarer å beholde den 17. plassen. Det er en meget god plassering.

Sammen kan laget være stolte av dagens prestasjon.