Husk å lade hodelyktene – Alt klart for klubbmesterskap Natt

I morgen kveld (fredag 11.) er det klubbmesterskap natt-orientering, og alle som har anledning ønskes velkommen til å prøve seg på kanskje den artigste formen for orientering.

2019-10-10

I ly av mørket skal man finne postene som riktignok har refleks på seg, og alle som har prøvd natt-o-løp tidligere vet at oversikten over terreng og detaljer endres drastisk når det kun er lyset fra hodelykten som bestemmer om man finner fram.

Det er lagt ut 3 løyper.

• En nybegynner-løype på 1,5km hvor man finner frem med vanlig lommelykt eller enkel hodelykt.

Det er også helt greit å ha følge av mamma eller pappa på denne løype.

• En B/C-løype på 2,7km som følger ledelinjer, men selve postene er noe til side for ledelinjene. Det settes da litt større krav til o-ferdighetene.

Det er fordel med god lykt, men ikke noen betingelse

• A-løype på 3,7km og mellomdistansepreg. Her bør man ha en god lykt, det gis ikke noe gratis i denne løypa, og det settes krav til finorientering.

På grunn av en del hogst på Barkenesåsen har løypelegger vært skånsom mot løperne og ungått å legge løypene i berørte områder. Med andre ord er det hovedsakelig fint og lettløpt terreng, men noe kupert.

Fellesstart i alle klasser med følgende omtrentelige tidsskjema:

Kl. 19:00              N-løype

Kl. 19:10              B/C-løype

Kl. 19:15              A-løype

Oppmøte/samlingsplass på hytta til Budahl/Ølstad på Østanes i Gan.

Det er merket fra RV 22.

NB: På grunn av mye nedbør er det vanskelig med parkering på hytta, det oppfordres til samkjøring, og så må vi organisere parkeringen etter hvert som dere kommer. Ikke bare kjør rett inn, for da kan det hende at bilen setter seg fast og dere må gå hjem etter løpet

Det blir servering av pølser, brus og kaffe etter løpet.

Vi håper på stort fremmøte, og spesielt til de yngre medlemmene våre så håper vi at dere får dratt med mamma/pappa vekk fra sofaen og ut i skogen for en spennende o-opplevelse.

Vel møtt alle sammen!